Hivatalosan is bemutatták a Toyota Panasonic
Racing TF106 betontorpedóját. A leplet Jarno Trulli és Ralf Scumacher rántotta
le a már V8-as erőforrással szerelt versenygépről.
A TF106-os főbb
méretei: Tengelytáv: 3090mm Teljes hossz: 4530mm
Teljes magasság: 950mm Teljes szélesség: 1800mm Teljes súly: 600kg a
versenyzővel és a kamerával együtt
RVX-06 specifikáció: A motor
elnevezése: RVX-06 Hengerek száma: 8 Hengerűrtartalom: 2398ccm
Lóerő: kb. 740bhp Fordulatszám: 19,000rpm Szelepvezérlés:
pneumatikus Gázszabályzás: hidraulikus Gyújtógyertya: DENSO
Üzemanyag: Esso Kenőanyag: Esso
Michael Schumacher kijelentette, hogy ha 2006-ban
a Ferrarinak nem sikerül egy megbízható, versenyképes autót megalkotnia, akkor
az évad végén befejezi a versenyzést. A német világbajnok nem látja értelmét egy
gyenge autóval versenyezni, ő ugyanis nyerni akar, és az csak megfelelő autóval
lehetséges.
(Komment: Remélem, sikerülni fog a Ferrarinak egy jó
autót összehozni, ugyanis szerintem Schumi nélkül unalmas lenne a
Forma-1.)
Ki hova csomagol(hat) 2007-ben?
Balage
2006.01.02. 12:31
Sorsdöntő a 2006-os év
végeredménye
Michael Scumacher: Még nem
döntötte el visszavonulásának idejét, de ha idén favorit lesz, akkor
elképzelhető, hogy meghosszabbítatja szerződését. Korábbi nyilatkozataiban azt
mondta, hogy amíg érez magában motivációt, és még élvezi a versenyzést addig
maradni fog. Más ok: visszalépése után lényegesen csökkene az érdeklődés a
Forma-1 iránt. ((Szerintem még maradni fog.)) Folyománya:
Kimi Raikönnen: Ha Schumacher marad,
akkor egyenlőre ugrott a Ferrari, így Kimi vagy marad a McLaren-nél (és megbékül
Alonsoval társaságával, és Ronnal). vagy elfogadja a Toyota 100 milliós 5 éves
ajánlatát. Kimi is azt nyilatkozta, hogy idén dönti el hova tovább. Sokban
befolyásolja majd őt a McLaren-Mercedes (nah persze és a többiek) idei
teljesítménye.
Fernando Alonso: Ő már az ezüstnyilakat
választotta. A kérdés már csak az, hogy ki lesz a csapattársa. Kimi, vagy
Montoya, de az is lehet hogy egy harmadik személy.
2008-tól még radikálisabb szabályokat hoznak
majd, és talán ettől lesz izgalmas ez a sport, hogy végképp nem lehet eldönteni,
hogy melyik csapat tud majd a legjobban alkalmazkodni az új
szabályokhoz.
Én szívem mélyén kicsit visszavágyom a
klasszikus Mika-Scumacher párbajhoz, hiszen ott sem volt minden évben
drasztikus változtatás, de mégis izgalmas volt és
kiélezett.
100 millió eurót ér a Jégember?
Lexa
2005.12.28. 23:44
Az F1 szünetelése alatt is zajlik az élet. A sajtó által legfelkapottabb téma a 2007-es leszerződések című sztori. Mint már tudjuk, Fernando Alonso leszerződött a McLaren-hez, persze ez nem esett jól Kimi Raikkönennek, aki eddig az első számú pilóta volt a McLaren berkeiben. Így legfőbb riválisa lenne a spanyol világbajnok. De Kimit több istálló is csábítgatja magához: A Ferrari, a Toyota és még a Renault is. A japán Toyotának 100 millió eurót érne meg a finn pilóta - nem rossz ár, az biztos. A Ferrarihoz való szerződés kizárólag attól függ, hogy Schumacher folytatja-e 2007-től az olaszoknál. Kimi kezében a döntés. Egy biztos: nagyon komikus lenne Alonso a McLarennél és Kimi a Renaultnál, de ennek természetesen kicsi az esélye. Tény, hogy a finn a legkeresettebb pilóta mostanság. Kíváncsian várjuk a fejleményeket...
Sebességrekord
Balage
2005.11.07. 20:23
A BAR-Honda
sebességrekord felállítására készül.
Majove repülőtérren, Californiába került sor a
sebességmutatók elhejlítására. A dél-afrikai pilót addig nyomta a gázt, amíg
végül elérte a 415km/h-ás sebességet. A BAR
csapatnál elmondták, hogy ez még csak a kezdet, még nagyobb sebességet
szeretnének elérni.
McLaren
1. Pilóta: Kimi Räikkönen 2. Pilóta:
Juan-Pablo Montoya Tesztpilóta: Pedro de la Rosa, Alexander Wurz*
Abroncs: Michelin Motor: Mercedes V8
Renault 1.
Pilóta: Fernando Alonso 2. Pilóta: Giancarlo Fisichella Tesztpilóta:
Heikki Kovalainen*, Franck Montagny*, Robert Kubica* Abroncs: Michelin
Motor: Renault V8 Ferrari
1. Pilóta: Michael Schumacher 2. Pilóta:
Felipe Massa Tesztpilóta: Luca Badoer, Marc Gené Abroncs: Bridgestone
Motor: Ferrari V8 Williams-Cosworth 1.
Pilóta: Mark Webber 2. Pilóta: Nico Rosberg Tesztpilóta: Antonio
Pizzonia*, Robert Doornbos*, Narain Karthikeyan*, Tiago Monteiro* Abroncs:
Bridgestone Motor: Cosworth V8 Toyota
1. Pilóta: Ralf Schumacher 2.
Pilóta: Jarno Trulli Tesztpilóta: Olivier Panis, Ricardo Zonta*, Takuma
Sato* Abroncs: Bridgestone Motor: Toyota V8 Honda 1. Pilóta: Jenson Button
2. Pilóta: Rubens Barrichello Tesztpilóta: Enrique Bernoldi*, Anthony
Davidson*, Adam Carroll*, Danilo Dirano*, James Rossiter*, Alan van der Merwe*
Abroncs: Michelin Motor: Honda V8 Red
Bull Racing 1. Pilóta: David Coulthard 2.
Pilóta: Christian Klien*, Vitantonio Liuzzi* Tesztpilóta: Neel Jani*
Abroncs: Michelin Motor: Ferrari V8 Squadra Toro Rosso 1.
Pilóta: Christian Klien*, Vitantonio Liuzzi* 2. Pilóta: Scott Speed*
Tesztpilóta: Neel Jani* Abroncs: Michelin Motor: Cosworth V10
BMW Motorsport 1.
Pilóta: Nick Heidfeld 2. Pilóta: Jacques Villeneuve*, Heikki Kovalainen*,
Alex Wurz*, Dan Wheldon*, Narain Karthikeyan* Tesztpilóta: Dan Wheldon*,
Sebastian Vettel*, Narain Karthikeyan*, Robert Doornbos* Abroncs: Michelin
Motor: BMW V8 MidlandF1
1. Pilóta: Christijan Albers 2. Pilóta: Narain
Karthikeyan*, Tiago Monteiro*, Franck Montagny*, Anthony Davidson*, Takuma Sato*
Tesztpilóta: Nicky Pastorelli Abroncs: Bridgestone Motor: Toyota V8
Super Aguri F1 1. Pilóta: Takuma Sato* 2. Pilóta: Anthony Davidson*
Tesztpilóta: Adam Carroll* Abroncs: Bridgestone Motor: Honda
V8
(A *-gal jelölt versenyzők esélyesek
az adott poszt betöltésére.)
2006 Szabálymódosítások
Balage
2005.11.07. 19:33
A 2006-os szezonban a FIA új kvalifikációs rendszert fog bevezetni. A
kvalifikáció alatt a versenyzõk annyi kört futhatnak amennyit akarnak. Egyszerre
többen is lehetnek a pályán. Az új rendszerben a kvalifikációt 3 részre
bontották.
1, Az elsõ 15 percben mind a húsz versenyzõ mért köröket
futhat. Az elsõ rész végén a legrosszabb 5 idõvel rendelkezõ versenyzõ
kiesik.
2, Öt perc szünet következik, majd a második részre az
eddig elért eredményeket törlik. A versenyzõknek ismét 15 perc áll
rendelkezésére, hogy mért köröket teljesítsenek. A második rész végén a
legrosszabb 5 versenyzõ kiesik, és az elért eredményeik függvényében a rajtrács
11-15. helyét foglalhatják el.
3, Öt perc szünet következik és a versenyzõk idejét ismét
törlik. A harmadik részben húsz perc áll rendelkezésre hogy a versenyzõk mért
köröket fussanak, és az elért eredmények függvényében elfoglalják a rajtrács
elsõ tíz helyét.
Az elsõ két részben az autók bármilyen
üzemanyagmennyiséggel futhatnak, és az elsõ két részben kiesõ versenyzõk
újratankolhatnak a verseny megkezdése elõtt. A leggyorsabb tíz versenyzõnek
viszont azzal a max. üzemanyagmennyiséggel kell megkezdenie az edzést, amellyel
a versenyen is indulni akar. A legjobb tíz autót a harmadik rész megkezdése
elõtt lemérik, és az edzés végén maximum az elfogyasztott üzemanyagmennyiséggel
megtankolhatják.
A 2006-os szezonban ismét lehet kereket cserélni az autókon. Egy
versenyhétvége során egy autónál maximum 7 száraz gumi szettet használhatnak
fel. A kvalifikáción és a versenyen használt guminak azonos tipusúnak kell
lennie.