Kimi megint elverte a népet |
Balage |
2005.08.10. 11:43 |
Kimi Raikönnen nyerte az első
Török nagydíjat. Az utolsó pár körig mögötte másodikként autózó Montoya Monteiro
hibája miatt kicsúszott, így a picit sérült autót Alonso már könnyedén ki tudta
előzni. Montoya végül harmadikként ért célba, a spanyol pedig második
lett. Michael Schumacher ütközött, így fel kellett adnia a versenyt. Kicsit
később még visszajött egy pár körig tesztelni, majd zuhanyozni ment...
:)Dicséret a török szervezésnek és a magyar delegációnak, hisz hiba nélkül
bonyolították le a futamot. Bár a televíziós rendező nem állt mindig a helyzet
magaslatán, ezt kárpótolta a pálya szépsége. |
Jövőre Massa veszi át Barrichello helyét |
Lexa |
2005.08.03. 23:08 |
A Ferrai bejelentette, hogy 2006-tól Felipe Massa veszi
át Rubens Barrichello helyét. A brazil 2002-ben a Saubernél volt pilóta,
majd egy ideig a Ferrarinál tesztpilóta. Jean Todt már régóta nagy
tehetségnek tartja Massát, így egyátalán nem meglepő az olasz
csapat lépése.
Schumi csapattársa, Barrichello minden bizonnyal a BAR
Hondához kerül át jövőre, Jenson Button mellé. |
Élménybeszámoló a Ringről - Lexa |
Lexa |
2005.08.01. 16:57 |
Balage jóvoltából eljutottam a 20. Magyar Nagydíjra,
Mogyoródra a Hungaroringre. Nekem személy szerint nagyon tetszett, a tömeg
(64000 ember) és a perzselő hőség ellenére is.
Csütörtökön volt a boxutca-látogatás. Szerintem ezen a
napon voltak a legtöbben. Végigverekedtük magunkat a sok-sok emeberen, és
sikerült néhány fényképet készítenünk a híres istállókról. Nagyon-nagyon
kellemetlenül érintett, hogy a Ferrari és a BAR Honda nem volt megnyitva, és így
az autókat nem tudtuk megtekinteni. A többi járgányra nagyjából egy-két
pofon és oldalbalökés, jobbhorog vagy balegyenes ellenére tudtunk egy-egy
pillantást vetni (na jó, ebben volt egy KIS adag túlzás is...). Szerencsére
Balage utat tört nekem is, így egész közel jutottam a biztonsági őrök által
féltve őrzött vonalig, és nagyon boldog voltam, amikor megláttam a kék-sárga
Renaultokat. El kell ismerni, a McLaren is nagyon csinos volt, főleg amikor
megcsillant rajta a napfény...
Pénteken két szabadedzés volt, szombaton pedig az
időmérő. Na, ez aztán eléggé izgalmas volt... Kimi kezdett, ő vezette fel a
pályát, neki volt a legnehezebb, ezért nagyon elismerésre méltó a negyedik hely.
Alonsonak csak a hatodik helyet sikerült megkaparintania, ugyanis az utolsó
szektorban nagyon csúszott. Schumi (nagy örömömre) a pole-t szerezte
meg.
Vasárnap volt (szerintem) az év második legizgalmasabb
futama. A RedBullnak igencsak rossz napja volt, Klien fejreállt, DC pedig egy
leszakadt alkatrész miatt mondott búcsút a versenynek. A Saubereknek nagyon
furcsa hangjuk volt, állítólag valami baj volt a motorokkal. Villeneuve egy idő
után fel is adta a futamot. A GP egyik legizgalmasabb momentuma az
Alonso-Barrichello ütközés volt. Ha jók az információim, Barrichello lefékezett
a kanyarban, és Alonso nekiment a Ferrari hátuljának. Mindeketten azonnal
kimentek a boxba, és utolsó helyre jöttek vissza. Mindekettejüknek sikerült
megelőzni a Minardikat és Jordaneket, ezután viszont sokat küzdöttek a
feljebbjutásért. Pontot viszont nem sikerült szerezniük. A futam nagy győztese
Kimi Raikkönen lett, aki a GP elején nagyon gyors köröket ment, és az egy ideig
vezető, de lassabb Schumit szinte folyamatosan tolta maga előtt. A
nagy német a második helyen végzett, harmadik helyre pedig testvére, Ralf
állhatott - mindenki meglepetésére.
Össszefoglalva, (eltekintve attól, hogy Alonso-drukker
vagyok, és ő nem nyert) nagyon tetszett a Hungaroring négy napja, nagyon
élveztem, és itt is, a gportal hasábjain mégegyszer megköszönöm
Balagenak, hogy bejuthattam a futamra.
- Lexa sk. - |
Hungaroring hivatalos program |
Balage
| 2005.07.28. 21:59 |
Péntek, 2005. július
29.
9:30 - 10:00 |
GP2 |
Edzés |
10:05 - 10:50 |
FORMULA - 1 |
Paddock Club
boxlátogatás |
11:00 -
12:00 |
FORMULA -
1 |
1.
szabadedzés |
13:00 |
PORSCHE
SZUPERKUPA |
Versenyzői
eligazítás |
14:00 -
15:00 |
FORMULA -
1 |
2.
szabadedzés |
15:30 - 16:00 |
GP2 |
Időmérő edzés |
16:00 - 17:00 |
FORMULA - 1 |
Sajtótájékoztató -
Sajtóterem |
16:30 - 17:15 |
PORSCHE
SZUPERKUPA |
Edzés |
17:00 |
FORMULA - 1 |
Versenyzői
eligazítás |
Szombat, 2005. július 30.
08:00 - 08:45 |
FORMULA - 1 |
Paddock club
boxlátogatás |
09:00 -
09:45 |
FORMULA -
1 |
3.
szabadedzés |
10:15 -
11:00 |
FORMULA -
1 |
4.
szabadedzés |
11:25 - 12:10 |
PORSCHE
SZUPERKUPA |
Időmérő edzés |
12:15 - 12:45 |
FORMULA - 1 |
Paddock club
boxlátogatás |
13:00 -
14:00 |
FORMULA -
1 |
Időmérő
edzés |
14:25 |
GP2 |
Boxutca
nyit |
14:35 |
GP2 |
Boxutca zár |
14:45 -
15:45 |
GP2 |
Verseny (42
kör) |
Vasárnap, 2005.
július 31.
08:50 - 09:20 |
FORMULA - 1 |
Paddock club
boxlátogatás |
09:40 |
GP2 |
Boxutca
nyit |
09:50 |
GP2 |
Boxutca zár |
10:00-10:45 |
GP2 |
Verseny (28
kör) |
11:25 -
12:00 |
PORSCHE
SZUPERKUPA |
Verseny (19
kör) |
12:00 |
FORMULA - 1 |
Versenyzői
eligazítás |
12:15 - 13:00 |
FORMULA - 1 |
Paddock club
boxlátogatás |
12:30 |
FORMULA - 1 |
Versenyzői
felvonulás |
12:45 - 13:15 |
FORMULA - 1 |
Rajtrács
ünnepség |
13:30 |
FORMULA - 1 |
Boxutca
Nyit |
13:45 |
FORMULA - 1 |
Boxutca
Zár |
13:46 |
FORMULA - 1
|
Magyar Nemzeti
himnusz |
14:00 |
FORMULA - 1 |
Marlboro
Magyar Nagydíj (70 kör) |
Forrás: www.hungaroring.hu
|
Boxutca látogatás 2005. Július 28. |
Balage |
2005.07.27. 10:29 |
Az immár hagyománnyá váló csütörtöki boxutca látogatással
kezdődik a 20. Marlboro Magyar Nagydíj. A jubileum miatt most nem csak a 3 napos
belépővel rendelkezők mehetnek be a boxutcába, hanem azok is, akinek bármilyen
jegye van a hétvége más napjaira. A boxutca látogatás 15:30 tól egészen 19:00
óráig tart. A kedvezmény miatt óriási tömeg várható, de mindenképp megéri
bemenni, mert az összes autót nem is, de egy jópárat közelről
megcsodálhatunk. |
Motorcsere |
Balage |
2005.07.10. 17:17 |
" Ezt a srácot csak akkor lehet legyőzni, ha
hátraküldik tíz hellyel"
Kimi Raikönnen már másodszor hozta helyre a
technika okozta hátrányát. A motorcsere miatt 10 hellyel hátraküldött Kimi a
nagyon gyors McLarennel felautózott a Renault mögé. És bár Alonso így is 2 szer
2 ponttal meglépett előtte, de a világbajnokság még nyílt. |
Alonso nem hisz a Ferrari feltámadásában |
Lexa |
2005.06.29. 08:51 |
Az Amerikai Nagydíjat követően számos lap – a botrány
mellett – a Ferrari visszatérésétől volt hangos. A világbajnoki tabella
éllovasa, Fernando Alonso azonban Michael Schumacher győzelme ellenére sem hisz
a Scuderia 'feltámadásában’. "Michael Schumacher csak azért
tért vissza a világbajnoki esélyesek közé, mert nyert az USA-ban, és Kanadában
nyolc pontot szerzett."
Alonso nem hiszi, hogy amennyiben a
Michelin is csapatok is részt vettek volna a megmérettetésen, akkor is
nyerhetett volna a Ferrari. "Versenyképesebbek voltunk
Indyben mint a Ferrari, és Kanadában is előttük álltunk, amikor
kiestünk." – folytatta a spanyol pilóta, aki nagyobb 'veszélynek’ tekinti
Kimi Räikkönent. |
A BMW felvásárolja a Saubert |
Lexa |
2005.06.23. 09:47 |
A június 22-én tartott sajtótájékoztatón
kettő órakor Dr. Mario Theissen és Peter Sauber jelenlétében
hivatalosan bejelentették, hogy a BMW felvásárolja a Sauber
istállót.
Most már biztos, hogy jövőre a Sauber csapat a BMW neve alatt
fut majd. A Williams csapat jövőjére nézve is bejelentésre került, hogy
folytatódik a 2000-es év óta tartó együttműködés, tehát továbbra is a német cég
szállítja a motort a kék-fehér csapat számára. |
Az FIA büntetni akar |
Lexa
| 2005.06.21. 19:40 |
Nyilvánvalóvá vált, hogy komoly büntetést fontolgat az
FIA a hét Michelin csapat ellen, akik visszavonták autóikat a múlt vasárnapi
Amerikai Nagydíjról. Az FIA nyilvánosságra hozta azt a levelet, amelyet mind a
hét csapat megkapott, és amiben a Nemzetközi Autósport Tanács elé idézi a hét
csapat képviselőit a jövő hétre.
A csapatokat az FIA azzal vádolja,
hogy "egy vagy több alkalommal a verseny, név szerint a
2005-ös Amerikai Nagydíj és/vagy általában az autósport érdekeivel ellentétesen
cselkedtek".
A csapatok ellen felhozott vádak a levél szerint a
következők...
|
USA GP - Csak hatan versenyeztek |
Lexa
| 2005.06.19. 22:43 |
Eddig még soha sem láthatott olyan eseményt egy Forma-1
rajongó sem, mint amilyen az USA GP-n történt. A versenyen ugyanis csak hat
pilóta indult a húszból. Minden Michelin gumival induló csapat
nagy egyetértésben bevonult a boxba, így csak az a hat pilóta versenyzett,
akik Bridgestone abroncsokat használnak. A verseny így kissé unalmas volt, a két
tűzpiros Ferrari az élen harcolt egymással, mögöttük a Jordan és a Minardi
csapat tagjai köröztek. Barrichello és Schumacher felváltva vezették a versenyt,
sőt egyszer majdnem össze is ütköztek... A dobogóra végül is Michael
Schumacher, Rubens Barrichello és Tiago Monteiro (!)
állhatott fel.
|
|